wireless-probleem op een UNR ubuntu netbook remix

Mark Haanen i18n op haanen.net
Zo Feb 28 07:59:18 GMT 2010

Op zaterdag 27-02-2010 om 19:21 uur [tijdzone +0100], schreef YP:
> Hallo,
>
> raar maar waar, op een Asus EEE 900 waar we een UNR op hebben gezet, krijgen
> we het maar niet gedaan op die bossleutel automatisch te laten ontgrendelen;
>
> zodus bij iedere start en poging tot surfen, komt hij vragen achter het
> paswoord voor de sleutelbos,
>
> en eens hij dat heeft komt hij het pas voor de wifi-router vragen,
>
> en gezien die laatste redelijk lang is, is het niet plezant om zo te werken.
>
> Zou er iets zijn zoals een bug in de UNR of waar hoor je te doen dat het wat
> automatisch gebeurd ?

> [...]

Hoi,

Heeft mogelijk slechts indirect iets met UNR te maken. Als ik het goed
heb onthouden, staat UNR standaard op inlogoptie "automatisch inloggen".
Dit betekent dat je vervolgens expliciet credentials voor de sleutelbos
moet opgeven. Als je bij Hulpmiddelen > Login Screen de genoemde optie
uitschakelt, zal de vraag mogelijk niet meer gesteld worden.

Ik heb zelf althans deze ervaring met de in de sleutelbos bewaarde
wachtwoorden voor mailboxen op de reguliere desktop.

Groet
Mark Haanen