Ubuntu 9.1 - Installatie van FireFox 3.6

Vincent mailinglists op vinnl.nl
Ma Feb 22 15:43:11 GMT 2010

2010/2/22 A. Van Roy <ann.van.roy at gmail.com>

> [...]
> $ sudo apt-get update
> $ sudo apt-get install firefox-3.6
>
> Ik krijg nergens foutmeldingen die mij doen vermoeden dat er in dit
> proces ergens iets foutloopt.
> Ik zou vervolgens in mijn application-menu onder internet 'Namoroka'
> als webbrowser moeten terugvinden (niet dus), of - vermits 3.6 het
> beta-stadium uit is? - wellicht gewoon een entry voor FF 3.6 in het
> menu.
> Niet dus... en met 'FireFox webbrowser', start gewoon 3.5.8 op.
>
> Ergens doe ik dus iets fout... maar ik kom er zelf niet uit wat?

Dat is omdat dat pakket een transitiepakket is dat het pakket 'firefox'
installeert. En die is nog gewoon op versie 3.5.8.

Je wil ook niet de ubuntu-mozilla-daily PPA (die een in ontwikkeling zijnde
versie installeert, met het juiste pakket), maar firefox-stable. Gebruik het
volgende commando:

sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable

Vervolgens is er een nieuwe versie van Firefox (3.6 dus) beschikbaar die bij
de volgende update wordt geinstalleerd (je kan meteen "sudo apt-get update"
draaien, dan vraagt Update Manager als het goed is of je hem wil
installeren).

> --
> Ann Van Roy

Groetjes,