Dieter DiiN op tele2.nl
Do Feb 18 13:33:59 GMT 2010

Op woensdag 17-02-2010 om 12:14 uur [tijdzone +0100], schreef henk
bovenkerk:

> Verbonden met een kabel gaat de verbinding naar internet vanzelf.
> Echter hoe ik draadloosverbinding kan maken is me volkomen
> onduidelijk.

Wat ik begrijp uit wat je zegt, kan je router met bedrade netwerkjes uit
de voeten en met draadloze netwerkjes.
Draadloze netwerkjes thuis wil ik niet, maar als ik ergens met mijn
laptop naar toe ga moet ik meestal 3 dingen invullen.
De SSID, de naam van het netwerk denk ik
De sleutel, dat is meetal WPA
en het wachtwoord. Die kun je invullen bij het icoontje netwerken. Die
gegevens vraag ik gewoon als ik ergens draadloos wil werken met mijn
laptop en vul die in bij het netwerk icoontje.
En die gegevens zijn nu in jouw router opgeslagen. En die kun je
bekijken door in te loggen in je router.
Als het onder windows zomaar werkt, hoef je denk ik geen password en
andere ongein in te vullen en zou je met het linux icoontje gewoon een
draadloze verbinding hoeven aan te maken.
Maar dat is zowel voor windows als ubuntu extreem onveilig.

Groet, Dieter.