grub2 vervangen ...

YP yellow.penguin op edpnet.be
Di Feb 9 11:10:23 GMT 2010

On Mon, Feb 08, 2010 at 08:49:49PM +0100, jrlmailing wrote:

> Terug naar de vorige GRUB
>
> De vorige versie van GRUB (0.97) wordt niet meer onderhouden.
>
> Met de volgende stappen kan desondanks GRUB 2 worden gewist en de vorige
> versie worden ge´nstalleerd.

Dat is ook nuttig om te weten maar is dus niet wat ik wil weten.

> [...]
> * Er blijven nog bestanden achter in de map /boot/grub.
> 4. Installeren GRUB 0.97
> * sudo apt-get install grub
> 5. Nu grub geinstalleerd is kan een nieuwe menu.lst en systeembestanden
> (stage1/stage2) gemaakt worden met de volgende twee opdracht:
> 1. sudo update-grub
> * Antwoord 'y' op de vraag om een nieuwe menu.lst te maken.
> 2. sudo grub-install /dev/sdX
> * Kies voor sdX het juiste apparaat (sda, sdb, enz), normaal is daar
> Ubuntu ook op ge´nstalleerd.
> * Deze opdracht maakt systeembestanden bestanden in de map /boot/grub en

Ja OK, maar dat is dus zoals eerder al gezegd op de lijst *precies NIET* wat
ik bedoel:
ik zit al in de oude grub...
ik zit met 2 grubs,
ik zit met een Karmic en met een Hardy... :
ik wil dus de oude *vanuit* Hardy op de MBR zetten, ipv die
grub 2 van de Karmic;
ik wil grub 2 laten waar hij is, die zal niet meer storen als ik weet of ik
?wel of niet? gewoon  sudo grub-install /dev/sda  kan doen vanop de
Hardy, zonder consequenties.
(Enige consequentie dat ik zie is dat Karmic niet in menu.lst zit, maar dat
kan toegevoegd worden).

Y P