wusb100 wifi stick II opgelost

Peter Klaassen peterklaassen op quicknet.nl
Zo Feb 7 16:30:47 GMT 2010

Na allerlei opties te hebben uitgeprobeerd op 8.4 HH waarin de stick helemaal
niet gezien werd, geupgraded naar 9.10 KK. Daar werd de usb-stick wel gezien,
maar was geen verbinding te maken.

Veel gedonder met een broken file flashplugin-nonfree, die niet te verwijderen
was en zodoende ook niet te vervangen was door flasgplugin-installer.
Bovendien werkte geen enkele update meer. Zelfd dpkg --purge liep vast op de
file.

Daarnaast werkte K3B ook niet na behoren, terwijl die als een zonnetje draaide
onder 8.4.

Heb dus mijn oude live-cd van Kubuntu 8.4 HH 64 bits maar uit de kast gehaald
en opnieuw geinstalleerd.

Vervolgens een Sweex usbdongel 54 Mbps gekocht voor € 15 (ipv € 40 voor de
wusb100) en wat schetst mijn verbazing. Zonder verdere installatie wordt deze
direct gezien. Onmiddelijk worden alle netwerken getoond en lijkt de
verbinding goed te werken.

Ik had de Sweex ook nog geprobeerd onder 9.10 KK, waar hij wel werd gezien
maar de router raakte hij steeds kwijt.

Aldus opgelost onder 8.4 HH 64 bits met een Sweex 54 Mbps.
--
Peter
Registered Linux user # 458207