wusb100 wifi stick II

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Wo Feb 3 14:19:55 GMT 2010

On Tue, 02 Feb 2010 22:27:30 +0100, Peter Klaassen wrote:

> LS,
>
> Ik heb de stick op een xp-machine geprobeerd met succes. Niet kapot dus.
> Vervolgens nogmaals de RT2870_LinuxSTA_V2.3.0.0 tar van Ralink gehaald,
> en conform de readme gecompileerd en geinstalleerd.
>
> het gaat nog steeds mis op het einde. lsusb toont niets en met ifconfig
> wordt het apparaat niet herkend.
>
> peter op schagen:~/RT2870_LinuxSTA_V2.3.0.0$ lsusb Bus 005 Device 008: ID
> 1737:0078
> Bus 005 Device 001: ID 0000:0000
> Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
> Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
> [...]

Kijk bij "Systeem > Beheer > Logbestand-weergave > kern.log" naar de
meldingen als je die stick in je computer steekt en er weer uithaalt. Je
krijgt daar waarschijnlijk foutmeldingen die een belangrijke aanwijzing
voor de oorzaken van het niet werken (waarschijnlijk niet herkent worden)
van die stick.

Kopieer die meldingen in je antwoord op deze mail naar de lijst.

Aart

N.B. In "https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/326621"
worden problemen met de Ralink 2870 beschreven, maar die zouden opgelost
zijn. Het kan echter zijn dat je een nieuwere versie van die stick hebt
die weer problemen geeft.