RAR support

Y P yellow.penguin op edpnet.be
Wo Feb 3 09:30:02 GMT 2010

Ieps:

On Wed, Feb 03, 2010 at 10:13:21AM +0100, Steven Leeman wrote:

> maar voorlopig is rar dus alleen goed ondersteund op  "command line"...
> persoonlijk geen probleem aangezien ik ben opgegroeid met dos 3.x/4dos
> maar voor derden die komen vanaf winzip,winrar,7-zip, ... is dat toch even
> terug naar de oertijd

Nee, dat heb ik niet gezegd dat het enkel in commandolijn is om te doen, ik
heb zefld gevraagd of je geprobeerd had om alles te selecteren en
rechtermuisklik en dit wel te verstaan nadat je rar unrar zip unzip hebt
ge´nstalleerd ?

> het staat hier nog eens uitgelegd ivm het maken en openen (dmv "rar x") van
> splitted files:
> http://www.ubuntu-unleashed.com/2008/05/howto-create-split-rar-files-in-ubuntu.html
>
> Mijn oorspronkelijk rar probleem was trouwens opgelost door "rar" te
> installeren... om files uit een rar archief te halen is het installeren van
> "unrar" en "unrar-nonfree" onvoldoende blijkbaar  wat hier werd uitgelegd :
> http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-21375.html

Als je unrar installeert kan je een rar uitpakken, ik zie niet waarom dat
niet vanuit Gnome zou kunnen, echt!

> voorlopig zie ik veel verwijzingen naar "file-roller" en "ark" die zal ik
> eens moeten verder bekijken...

Ark is best OK, 't is wel een KDE app, geen Gnome app;
beste keuze is altijd gaan voor een pakket dat direct door je huidige
bureaublad wordt ondersteund en in zijn menustructuur ge´ntegreerd is.

YP