RAR support

Y P yellow.penguin op edpnet.be
Di Feb 2 15:40:36 GMT 2010

Hoi Steven:

On Tue, Feb 02, 2010 at 11:26:31AM +0100, Steven Leeman wrote:
> Beste,
>
> kleine vraag omtrend RAR support...
> ik krijg het niet 100% werkende...
> ik heb al t'een en t'ander van RAR in synaptic toegevoegd... standaard kent
> Ubuntu/Nautilus/... alleen blijkbaar .ZIP (we zwijgen maar over .lzh formaat
> :-) net zoals die windows
> Onder windows is snel "winrar" geinstalleerd....

Onder Ubuntu of Debian of whatever ook:
via synaptic, rar en unrar,
want om uit te pakken is het unrar dat nodig is, niet rar.

Ik gebruik dagelijkx unrar x bestan.rar <ENTER> en het pakt propertje die
rar file uit met directory-structuur en ik krijg een OK op m'n console te
zien eens hij ermee klaar is.

Zodus,

of : sudo aptitude install rar unrar <ENTER>
of : via synaptic rar en unrar

Y P