CC-claener installeren

Jaap Hoetmer jaap op hoetmer.ch
Di Feb 2 10:06:46 GMT 2010

Je kunt ook shred gebruiken, en specificeren hoeveel passes met de -n
parameter, zoals:

sudo shred -n2 -v /dev/sdb

Afhankelijk van de grootte van de schijf kan dit vele uren duren, zelfs voor
een single pass, dus bij voorkeur laat je het 's nachts draaien.

Groeten,
Jaap
-----Original Message-----

From: Jaap Woldringh <jjh.woldringh op planet.nl>

To: alain <northseadiving op telenet.be>

Cc: "Ubuntu.NL" <Ubuntu-NL op lists.ubuntu.com>, cumulus0007 op gmail.com

Date: Tue, 02 Feb 2010 10:29:32 +0100

Subject: Re: CC-claener installeren

Op dinsdag 02-02-2010 om 10:07 uur [tijdzone +0100], schreef alain:

> Hallo

> Het is bewezen dat het minimum 7 x overschreven moet worden.

> moet je dit dan zelf 7 keren uitvoeren...het gaat zelf verder.... dat

> zij nu al tot 32 maal overschrijven.

> ik denk, dat dan een klein programmetje het werk beter zal doen.

Voor het volledig wissen van mijn harde schijven, voordat ik ze afdank,

bijvoorbeeld omdat ze te klein zijn geworden, gebruik ik dban.

Zie http://www.dban.org/about [http://www.dban.org/about]

Heeft niets met Linux of Windows te maken, al zal het mogelijk wel Linux

gebruiken als besturing ...

Veel succes ermee.

Jaap