login op afstand-probleem vanuit Ubuntu

Y P yellowpenguin op edpnet.be
Zo Dec 12 14:19:17 UTC 2010


On Thu, Dec 09, 2010 at 01:56:22PM +0100, OliWare (Gmail) wrote:
> Op 22 november 2010 14:19 schreef Y P <yellow.penguin op edpnet.be> het
> volgende:
> 
> > Hoi,
> >
> > ik ben op een LTS station op zo'n 200 km van m'n ander station,
> >
> > ik probeer per ssh (console) mij zoals altijd in te loggen op die remote
> > machine;
> >
> > ik gebruik wel een ssh key, dus niet met de methode "user en pass"
> > inloggen.
> > Ik heb ook al eerder geconfigureerd dat je sowieso enkel met zo'n publieke
> > en privé key kan inloggen, en 't heeft tot nu toe gewerkt.
> >
> > Vanmorgen vertrek ik, station aan, en nu kan ik me niet meer inloggen:
> >
> > pp afstand is poort 22 open, ik heb er een ddclient draaien,
> > en ik kan me nogthans niet inloggen, hij geeft zelfs geen foutmelding of
> > "connection refused", gewoon de prompt terug... raar!
> >
> > Wel heb ik gemerkt als ik nmap op mijnpcopafstand.homelinux.com doe, zegt
> > hij ook dat naast de poort 22/tcp hij ook 111/tcp (rpcbind) heeft open
> > staan.
> >
> > Is dat normaal ?
> >
> > Last but not least, als ik op dit pctje de knownhost* file weg doe, helpt
> > dat nog niet, vraagt hij niet de 1ste keer met yes of no te bevestigen.
> >
> > Tips en suggesties van de netwerkers welkom!
> > Dank u.
> >
> > Gr,
> >
> > Y P
> >
> >
> > --
> > Ubuntu-NL mailing list
> > Ubuntu-NL op lists.ubuntu.com
> > Info/Uitschrijven: https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
> >
> 
> Ofwel draait er op die remote machine geen sshd daemon 

Die draait en heeft altijd gedraaid,
en werkte tot nu toe.

>ofwel is die poort
> niet geblokkeerd door een router oid.

Als ik een ssh -v doe dan zie je dat hij "connection established" zegt,
dus er is iets mis met een config van het openssh server,
maar problemen krijgen met configs die je nooit zelf hebt aangeraakt, zo
plots, is merkwaardig, en zorgt voor kopzorgen.
Ben bezig tests te doen,
weet nog niet goed hoe er uit te geraken ...
maar met geduld komen we er wel!

( ben ook veel afwezig geweest, moet dus zelf de draat terug opnemen;
zal wel terug mailen las ik vragen heb, of feedbacken als ik er door ben,
zodat het anderen kan helpen ).

Gr,

Y P 






Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst