Windows heeft al 4 (primaire) partities
H.v.Dijk
dijkvan op hccnet.nl
Wo Dec 8 16:27:51 UTC 2010
Op woensdag 08-12-2010 om 12:48 uur [tijdzone +0100], schreef Cor van
den Berghe:
> Ik heb hetzelfde aan de hand gehad.
> Wat ik gedaan heb is het volgende:
> In Windows opstarten en alle data die in de recovery partitie (D: in
> Windows?) staat kopieren naar Boot paritie (C: in Windows?)
Lijkt mij ook de beste keuze (zou in de standaardhandleiding moeten
staan). Maar als je na enige tijd Windows moet herstellen, wordt Ubuntu
dan niet verwijderd door Windows zoals bij mijn "klant" gebeurde? Wie
heeft daar ervaring mee?
Vervolgvraag: Hoe kun je tegenwoordig in Grub2 Vista uitzetten?
Hein
>
>
> Op 8 december 2010 11:41 schreef H.v.Dijk <dijkvan op hccnet.nl> het
> volgende:
>
> > Hallo iedereen,
> > Ik krijg zo nu en dan een laptop of pc voor me om daar Ubuntu op te
> > installeren. De laatste pc (die was van Vista naar W7 geupgraded)
> had
> > vier primaire partities en ik heb toen de "recovery"-partitie, na
> > backup, gebruikt en die "recovery" in een logische teruggezet.
> > Toen de man op een kwade dag Vista (ipv W7) opstartte vanaf Grub was
> > heel Ubuntu gewist (behalve swap).
> >
> > Nu is mij gevraagd op een laptop Ubuntu te installeren.
> > die heeft:
> > label flags
> > sda1 100 Mb boot
> > sda2 Boot 266 Gb
> > sda3 Recovery 30 Gb
> > sda4 1 Gb diag
> >
> > wie weet raad?
> > Ik heb al gezocht met "already 4 partitions" e.d. maar kon geen
> > duidelijke, voor mij nieuwe (zie boven), instructies vinden.
> >
> > Alvast bedankt,
> > Hein
> >
> >
> >
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst