dpkg-* vraag

Y P yellow.penguin op edpnet.be
Zo Aug 22 10:47:26 UTC 2010

Hallo,

ik ben bezig een scriptje te draaien met als doel het opkuisen van oude
kernels (bijv. van Hardy, de *2.6.24-* & co.) die op een geupdated pc (nu
Lucid dus) nog achter zijn gebleven.

Als ik bij wijze van test een locate doe op 2.6.24 vind ik er niets meer
van na de kuis, wat OK is,

idem als ik dplg -l op linux-image-2.6.24 doe, is alles prima opgekuisd.

Maar, als ik dpkg-query -l "linux-image-2" doe dan zie ik ipv
"ii"  of
"rc"  in het begin van de regel, zoiets als
"un";
de versie van die kern is vervangen door "none" en er is geen "description
available". Hoe kan dit ?

De vraag:
- wat is die "un" ?
- is het voor dpkg-query -l niet 100% opgekuisd ? is er iets blijven hangen
  in een rc of conf file ?

GEtest op:
2.6.26-1-* kern op een Debian,
+ 2.6.24-* op een Lucid (ex-Hardy)
+ op 2.6.32-21* op diezelfde Lucid.

(ik zet de scriptje in bijlage, voor wie ev. geïnteresseerd is;
de gesuggereerde commando's heb ik van derden gekgregen, ik ben er
zelf absoluut geen auteur van, wel van de script omdat ik het automatischer
wil dan zo'n moeilijke commando aan de prompt moeten typen)

Een prettiege zondag en op voorhand dank voor bijkomende nuttige infos.

Y 	P
 ellow   enguin