batterij voor bios, bestaat dat nog ?

Y P yellow.penguin op edpnet.be
Zo Aug 1 10:29:59 UTC 2010

Hoi ubuntereos,

een vriend van me beweert dat zijn pc nooit meer de juiste uur neemt bij het
booten als het helemaal zonder stroom heeft gelegen, een uur of een nacht;

ik dacht dat een batterij voor de BIOS uit de oertijd van de pc dateerde,
kan iemand mij uit mijn&zijn twijfels verlossen ?

O ja, pc doet dan een her-check van zijn Ubuntu partitie and that's all,
maar is wel lastig ieder keer!
O ja, die pc zou al een vijf jaar oud ding moeten zijn,
nuja ik heb er zelf eentje die zes à zeven jaar oud is en dat verschijnsel
niet vertoont!

Y P