Onderwerp : forum-etiquette

Auteur : Gerrit de Jong
E-mail : gerrit op gyas.nl
Datum : Za Sep 12 09:25:49 BST 2009

Hallo allemaal

Naar aanleiding van onderstaande off-topic discussie heb ik een opmerking en
een voorstel.

2009/9/10 Jan Claeys <ubuntu op janc.be>

> Op donderdag 10-09-2009 om 21:07 uur [tijdzone +0200], schreef Jaap
> Woldringh:
>
> En het niet-relevante wegknippen...  ;-)
>
> en hoe ga je dan om met off-topic bijdragen?

*Opmerking*;
Een vers aangemeld forum lid kent de discussies uit het verleden niet,
evenmin als de forum-etiquette (als ik dat zo mag noemen)

*Voorstel;*
- Iemand met verstand van zaken maakt een A4-tje met al dat soort regeltjes,
evenals de betekenis van veel gebruikte afkortingen en andere relevante
zaken.
- Doe dit document bij de automatische reply zodra een nieuw lid zich
aanmeld op het forum.

Ik durf te geloven dat her en der genoeg is opgeschreven aangaande dit
onderwerp, en in dat geval gaat het dus met name om stap twee. Voor mezelf
had ik destijds bij aanmelden graag een dargelijk document willen hebben,
met name afkortingen en jargon kunnen een bijdrage minder makkelijk leesbaar
maken, maar het punt -hoe stel ik een vraag- had ik bij aanmelden toch zeker
ook meteen uitgelegd moeten krijgen.
 Noot; aangezien de gebruiksvriendelijkheid van Ubuntu en linux in het
algemeen voortdurend verbeterd wordt mag je aannemen dat er een toenemend
aantal nieuwe leden bijkomt van het niveau digibeet, zoals ik. (pas een
maand geleden mijn eerste eenregelige script inelkaar geklopt)

Hoewel ik het forum al een tijdje volg acht ik mijzelf niet in staat een
dergelijk document op te stellen. Gaarne zou ik dus het eerste exemplaar
ontvangen :-)

Vriendelijke groeten,
Gerrit