Onderwerp : Hard-disk onvindbaar bij installatie en bij live-cd Ubuntu 9.04

Auteur : A van Dieren
E-mail : sandervandieren op yahoo.com
Datum : Vr Sep 11 07:48:31 BST 2009

Het verhaal wordt saai ;-)

Ik heb de SATA controller mode op AHCI gezet, maar helaas: geen verandering van het resultaat. GParted 'blijft grijs' dit doet de terminal:

ubuntu op ubuntu:~$ blkid
ubuntu op ubuntu:~$ sudo blkid
/dev/loop0: TYPE="squashfs"
ubuntu op ubuntu:~$

Ik wil WinXP blijven draaien, dus ik wacht even met AHCI-drivers voor WinXP - de boel moet wel blijven draaien.