Onderwerp : Hard-disk onvindbaar bij installatie en bij live-cd Ubuntu 9.04

Auteur : A van Dieren
E-mail : sandervandieren op yahoo.com
Datum : Za Sep 5 12:57:02 BST 2009

Beste mensen,

Ik ben een totale nieuwkomer in de Ubuntu-wereld en wil eigenlijk Ubuntu 9.04 dual boot met Windows XP Prof (XP is al geinstalleerd) op mijn systeem installeren. Met de probeer-cd draait alles perfect, maar ik krijg mijn twee (fysieke) harde schijven (1 NTFS standaard, 250GB, 2 logische partities; 1 NTFS 160GB dynamisch geformateerd in één partitie) NIET te zien. Het rare is dat het eerste het beste USB-stickie meteen wordt herkend - mounten/ unmounten geen probleem.

Het lukt me jammer genoeg ook niet om een steunpunt te vinden. Die google-maps-kaart werkt op geen van mijn computers; hij toont geen ´iedereen´ of ´steupunten´.

Kan iemand mij helpen of doorverwijzen naar een steunpunt bij mij in de buurt (ik woon in Hoofddorp)? Ik vermoed dat een telefoontje van een half uur mijn probleem kan oplossen.

Alvast bedankt,

Bert a.k.a. Sander