ik mis livdvdcss

Kees Verhagen kever op kevercat.nl
Wo Sep 16 15:59:44 UTC 2009

Op woensdag 16-09-2009 om 15:11 uur [tijdzone +0200], schreef Y P:

> Hoi,
>
> bij de installatie van een pc voor nieuwkomer, mis ik naast mplayer en
> mencoder 't één en 't ander en bijv. de libdvdcss2 ofzo, in ieder geval hoe
> worden dan dvds gelezen zonder die lib?
>
> of moet ik die ergens anders gaan afhalen ?
>
> Grtnx,
>
> Y P

Op de volgende site staan de meeste tips omtrent de Multimedia:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia en punt 5 beschrijft
het volgende:
De snelle terminalmethode
Dit is de snelste en makkelijkste methode, niet alleen voor
doorgewinterde terminaltijgers! Bruikbaar in alle Ubuntuversies, dus
zowel voor 8.04 als voor 9.04. Hij gaat als volgt:

Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster

Kopieer en plak het volgende tekstblok in de terminal, met de muis (drie
keer snel klikken selecteert het hele tekstblok):

sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/`lsb_release -cs`.list
--output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list; sudo apt-get
-q update; sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install
medibuntu-keyring; sudo apt-get -q update

Druk op Enter. Uw wachtwoord blijft onzichtbaar, zelfs geen sterretjes,
dat hoort zo.

Kopieer en plak daarna de volgende toverspreuk in de terminal:

sudo apt-get install w32codecs non-free-codecs libdvdcss2

Druk op Enter. Verwerk ook de aangeboden updates (o.a. andere versie van
Mplayer). Klaar.

Het leek mij zelfs simpel en ik heb ook geen fouten voorbij zien komen.
Zelf heb ik als mediaplayer VLC geinstalleerd werkt ook prima.

Groetjes

Kees Verhagen