Onderwerp : hoe een nieuw kernel installeren zonder de rest te treffen?

Auteur : Jaap Hoetmer
E-mail : jaap op hoetmer.ch
Datum : Za Sep 5 07:05:16 BST 2009

Hoi YP,

De LTS versies krijgen een langere periode van ondersteuning dan de
tussenliggende versies, dit specifiek om de ondersteuningstermijn voor
zakelijke gebruikers interessant te maken. Dit heeft echter niets te
maken met het wel of niet stabiel zijn van de tussenliggende releases,
integendeel.

Je dient je ook te realiseren dat de distributies continu evolueren, en
er dus aanvullende functionaliteit beschikbaar komt in nieuwere
releases, die niet standaard beschikbaar is voor oudere versies, ook al
is dit misschien een LTS.

Voor een businessgebruiker is het bijvoorbeeld belangijker dat het
systeem uitermate stabiel is voor de zakelijke toepassingen die hij of
zij gebruikt, en zal de ondersteuning voor de Zen Mosaic geen prioriteit
zijn.

Voor een thuisgebruiker ligt dit anders, en die kan beter met de stroom
van vernieuwing meevaren, om zodoende altijd de laatste snufjes tot je
beschikking te hebben.

Mocht je gegronde redenen hebben om op de LTS versie te blijven, prima,
maar in jou geval zou een upgrade misschien direct hebben geholpen.

Hoop dat dit helpt,

Jaap