Onderwerp : grub error 17

Auteur : Kees Verhagen
E-mail : kever op kevercat.nl
Datum : Di Sep 29 16:59:21 BST 2009

Op dinsdag 29-09-2009 om 08:04 uur [tijdzone +0200], schreef
p.krol op casema.nl:

> Hallo ik heb een probleem grub error 17
>
> het probleem doet zich voor op een laptop en daar staat alleen ubuntu
> 9.04 op.
>
> Er is ook maar een harde schijf, als ik live cd van ubuntu start en dan
> een terminal start, type sudo grub dit gaat goed, dan root (hd0,0) dit
> gaat ook goed
> dan type ik setup(hd0) dit gaat fout fout melding is cannot mount
> selected partition dit krijg ik ook als ik eerst root (hd0,1) doe en bij
> root (hd0,2) krijg ik de melding no such partition.

> [...]

Hallo Peter,

heb je het resultaat van  sudo fdisk -l  vergeleken met wat in
de  /etc/fstab  staat ?
Zeer waarschijnlijk wordt de schijf via UUID aangesproken en als die
regel niet goed is hoef je die maar weer recht te zetten. Je moet dat
wel doen via een live-CD.

Deze Grub error wordt ook besproken op het forum en Pjotr heeft in
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/gparted-grub-error-17-direct-na-reboot-installatie-7-04/msg99908/#msg99908

Ik hoop dat het helpt, zelf heb ik er ook last van gehad maar ik heb een
dual boot met Windows Vista en heb me, stom genoeg, laten leiden door
door de foutmelding van Grub en bedacht dat het een linux fout was maar
het bleek aan de Windowsschijf te liggen. Hierdoor moest ik alles
opnieuw installeren.

Groetjes

Kees Verhagen

e-Card.jpg