opgelost Was: Re: username en pas an de Ubuntu live-cd

Y P yellow.penguin op edpnet.be
Zo Sep 13 18:22:26 UTC 2009

HOi Vincent & all,

On Sun, Sep 13, 2009 at 07:49:54PM +0200, Vincent wrote:

> De kunt vanuit de GUI (of terminalvenster) een nieuwe gebruiker aanmaken en
> daarmee inloggen in de console.

Goed! dit is de oplossing:
idd user aanmaken,
dan inloggen maar da's maar voor de test en op voorwaarde dat je eerder de
ssh en openssh-server hebt geinstallerd en dat /usb/sbin/sshd is gestart;
dan als sudo su gewoon adduser de_nieuwe_user admin  maken,
uitloggen,
terug inloggen,
groups  typen
en vervolgens als je idd ziet dat het gelukt is,
sud osu
en that's it! it works!

Bedankt Vincent, en Jan (off-l)!

Y P