Onderwerp : jre installeren

Auteur : Gijs Key
E-mail : gijs op keij.org
Datum : Za Sep 26 12:09:30 BST 2009

Op donderdag 24-09-2009 om 19:22 uur [tijdzone +0200], schreef Han
Bronsveld:

> Overigens vroeg ik mij af of dit niet via Synaptic pakketbeheer kan.
> In dat geval zou ik graag weten welke pakketten ik nodig heb.

Naast de directe manier via een download (zoals jezelf hebt gedaan) het
alternatief via Synaptic.

Ubuntu wordt standaard ge´nstalleerd met de OpenJDK pakketten in de
repositories. De versie die jij zoekt (volgens mij is dat de java 6) is
te vinden in de Multiverse repository als:

sun-java6-jre

Als je deze vervolgens hebt ge´nstalleerd moet je in een terminal nog
wel je voorkeur aangeven door het volgende commando:

$ sudo update-alternatives --config java

en de juiste JRE uit te zoeken (in dit geval /usr/lib/jvm/java-6-sun/jre/bin/java)

Groet,

Gijs