ASUS eee-PC 1000HE en BIOS

C. Segers c.segers op inter.nl.net
Do Sep 10 15:38:56 UTC 2009

Hallo,

Ik ondervind bij de ASUS eee-PC 1000HE veel moeilijkheden om bij de
setup-schermen van het BIOS te geraken. Wat ik ook indruk, ESC, F1,
F2 of DEL, in hoegenaamd alle gevallen krijg ik een tekstscherm
voorgeschoteld waarin wordt aangegeven dat Windows niet goed kon
worden gestart. Nou, dat wil ik ook niet, maar via dit scherm kom ik
alleen maar terecht in de opstart van Windows.
Ik wil in de BIOS de opstartvolgorde van de diverse aangekoppelde
geheugenbronnen kunnen wijzigen, zodat ook van een DVD-drive,
geheugenstick, een andere harde schijf, of van een andere root-
partitie kan worden opgestart. Dit omdat ik het systeem niet met
Windows, maar met een ander OS of een andere root-filesystem voor
Linux wil laten opstarten.
Wat zie ik hier over het hoofd, of welke truc moet hier worden
gebruikt, danwel omzeild, om gewoon de BIOS van American Megatrends
Inc. (AMI) naar wens te kunnen configureren.

Al groetend, Cees.