Geluid

Dieter DiiN op tele2.nl
Do Sep 10 13:26:48 UTC 2009

Op woensdag 09-09-2009 om 23:09 uur [tijdzone +0200], schreef Hassan
Dibani:

> Hier een handige video met een oplossing.
> Http://m.youtube.com/watch?v=2-SB2b6C3Dk

De video heb ik niet bekeken maar gelukkig stond er een link bij naar
een webpage waar het beschreven stond.
Hij maakt gebruik van 'asoundconf', en dat programma werkte trouwens ook
niet met de parameter 'set-default-card'
Toen ben ik maar wild aan het proberen gegaan en heb de default
gedelete, die trouwens niet verdween, en nog andere dingen die ik niet
meer weet.
Het eind van het liedje is dat ik wel weer geluid heb, alleen aan de
achterkant van de computer, voor werkt nog niet, maar ik ben er
voorlopig tevreden mee.
Alsa wordt niet meer gebruikt maar OSS, maar misschien is dat een
afgeleide van alsa, dat heb ik niet opgezocht.
Bedankt voor de tip, als ik het weer gewoon vind dat ik geluid heb, kijk
ik wel weer even verder :-).

Dieter.