Onderwerp : TR: help, problemen met backup restoring ntfs bestanden in tar.gz

Auteur : Dieter
E-mail : DiiN op tele2.nl
Datum : Do Sep 17 18:07:44 BST 2009

Op woensdag 16-09-2009 om 18:34 uur [tijdzone +0200], schreef Y P:
> Hallo,
>
> ik heb een backup tar.gz gemaakt van een map/ op een nfts partitie,
> en heb die tar.gz meteen op een gemounte /media/disk/ ext USB disk gezet

Maar hoe heb je dan die ntfs partitie op een ex usb disk gekregen? Als
ik dat zou willen met een partitiebewerker is het grijs en kan het niet
kiezen. Fat32 wel, wat n.m.m. altijd de beste keus is omdat het door
bijna alle os'en gelezen kan worden.
Een ntfs partitie door windows laten maken, als je het door meerdere
os'en wilt laten lezen, is vragen om moeilijkheden.
Dit zal je niet helpen met je probleem, maar misschien kun je vertellen
of het onder windows gepartitioneerd is?

Groetend, Dieter.