Onderwerp : CUPS en 2 printers

Auteur : Y P
E-mail : yellow.penguin op edpnet.be
Datum : Di Sep 15 13:52:38 BST 2009

Hoi,

ik heb hier voor een persoon een Ubuntu op zijn Aceer desktop-pc
ge´nstalleerd;
maar hij heeft 2 printers en ik ben niet vertrouwd met deze situatie:

FYI, het betreft een Canon iP2600 (z/w) + de Canon BJC-150 (kleur).

De vraag is:

- ben ik verplicht om in dit geval GEEN default printer in te stellen
(optie "set as default") ?

- en kan hij dan makkelijk kiezen welke "op dat moment" nodig is ?

- Ik zou deze nu al willen pre-configureren, ookal is die persoon op vakantie
en heb ik de printers sowieso niet hier; kan dat kwaad ?

- Nog een laatste: voor parallel moet je /dev/lp0 bijv. ingeven,
hoe zit dat voor een usb printer: /dev/USB ?

(ons eigen Brother is op lp aangesloten om praktische redenen...
maar usb ken ik niet)

Y P