Onderwerp : Vraagje over aansturen nvidia driver

Auteur : Jaap Woldringh
E-mail : jjh.woldringh op planet.nl
Datum : Ma Sep 14 11:35:39 BST 2009

Op Monday 14 September 2009 12:10:44 schreef Aart Koelewijn:

> Beste Jaap,
>
> het lijkt erop dat je de driver rechtstreeks van Nvidia hebt gehaald en
> dat die driver niet goed is ge´ntegreerd in het Ubuntu systeem. Ik heb
> verschillende computers met verschillende Nvidia kaarten de laatste jaren
> steeds goed aan het werk gekregen door de driver uit het Ubuntu
> repository te installeren. Dat gaat het makkelijkst via het menu Systeem

> grafische kaart perfect.
>
> Het kan zijn dat je door het installeren van de driver rechtstreeks van
> Nvidia wijzigingen hebt aangebracht die je ongedaan moet maken voordat de
> [...]

Hallo Aart,

Bedankt voor je reactie. Maar: ik heb de driver niet rechtstreeks van Nvidia
gehaald, maar via de door Ubuntu aangeboden optie (inderdaad:
Hardwarestuurprogramma's). Herinner me dat ik kon kiezen tussen 3 versies,
waarbij ik de recommended versie koos (versie 180).

Ik heb diverse computers met Nvidia-kaarten, maar die werken allemaal met de
nv driver, die daarop goed werkt, en dat ik daarom maar zo heb gelaten.

Ik vraag me af welke driver er eigenlijk actief is, het aanmeldscherm is ook
niet om aan te zien door de groenzweem.

Ik zie waar ik je op het verkeerde spoor heb gezet: van de fabriek. Sorry. Ik
schreef alleen wat na van de boodschap die ik kreeg te zien, waar trouwens
over de verkoper wordt gesproken.

Groeten,

Jaap