Onderwerp : Vraagje over aansturen nvidia driver

Auteur : Jaap Woldringh
E-mail : jjh.woldringh op planet.nl
Datum : Ma Sep 14 10:38:34 BST 2009

Hallo lijst,

Ik ben bezig met het installeren van Ubuntu op een Acer L100 computer, van
mijn dochter. Deze computer blijkt een Geforce 6150 LE grafische kaart te
hebben, van Nvidia, waar de open source driver nv niet goed op werkt:
verkeerde resolutie en een enorme groenzweem.

Ik heb de driver van de fabriek ge´nstalleerd, nvidia, en alle mogelijke
instellingen gedaan, systeembreed, en per gebruiker (beheer, mijn dochter,
haar man, de kinderen).

Maar bij het booten, of bij af- en aanmelden, krijg ik steeds een lelijk
scherm, met een groen waas, met verkeerde resolutie (beheer 80x600) en de
gewone gebruikers juist een te hoge resolutie), met de volgende kreet:

"Het lijkt erop dat uw grafische stuurprogramma de voor dit hulpmiddel
vereiste extensies niet ondersteunt. Wilt u het hulpmiddel van de  verkoper
van uw grafische stuurprogramma gebruiken?"

Ik kan dat op Ja klikken, of op Nee. Als ik op Ja klik, worden de juiste
instellingen WEL toegepast.

Omdat het een computer is van iemand anders, en ik hem niet al te lang wil
vasthouden, kan ik hier niet mee leven :)

Het lijkt erop dat steeds het stuurprogramma nv wordt gebruikt (kan er nergens
een verwijzing naar vinden), en pas na enige aanmoediging het stuurprogramma
nvidia.

Wie weet raad?

Jaap Woldringh