Hard-disk onvindbaar bij installatie en bij live-cd Ubuntu 9.04

Kees Verhagen kever op kevercat.nl
Za Sep 5 12:23:59 UTC 2009

Op zaterdag 05-09-2009 om 04:57 uur [tijdzone -0700], schreef A van
Dieren:

> Beste mensen,

>  Ik ben een totale nieuwkomer in de Ubuntu-wereld en wil eigenlijk
> Ubuntu 9.04 dual boot met Windows XP Prof (XP is al geinstalleerd) op
> mijn systeem installeren. Met de probeer-cd draait alles perfect, maar
> ik krijg mijn twee (fysieke) harde schijven (1 NTFS standaard, 250GB,
> 2 logische partities; 1 NTFS 160GB dynamisch geformateerd in één
> partitie) NIET te zien. Het rare is dat het eerste het beste
> USB-stickie meteen wordt herkend - mounten/ unmounten geen probleem.
> Het lukt me jammer genoeg ook niet om een steunpunt te vinden. Die
> [...]

Hallo Bert,

Zelf heb ik ook het probleem gehad dat de Windows schijven niet
automatisch aangekoppeld werden, ik heb het antwoord op de volgende site
gevonden:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Fstab

Voor een overzicht van al je schijfpartities geeft je in een
terminalvenster het commando: blkid
Deze informatie kan je dan weer gebruiken om het bestand /etc/fstab aan
te passen.
Ook het stukje onder Koppelpunt moet je even lezen je moet namelijk in
de map /media een naam opgeven voor het koppelpunt.

Zelf ben ik ook nog een soort van beginneling maar hiermee is het mij
gelukt dus succes!

Groetjes

Kees Verhagen

e-Card.jpg