Onderwerp : Hard-disk onvindbaar bij installatie en bij live-cd Ubuntu 9.04

Auteur : Dieter
E-mail : DiiN op tele2.nl
Datum : Za Sep 12 19:58:27 BST 2009

Op donderdag 10-09-2009 om 23:48 uur [tijdzone -0700], schreef A van
Dieren:
> Het verhaal wordt saai ;-)
>
> Ik heb de SATA controller mode op AHCI gezet, maar helaas: geen
> verandering van het resultaat. GParted 'blijft grijs' dit doet de
> terminal:
>
> ubuntu op ubuntu:~$ blkid
> ubuntu op ubuntu:~$ sudo blkid
> /dev/loop0: TYPE="squashfs"
> ubuntu op ubuntu:~$
>
> Ik wil WinXP blijven draaien, dus ik wacht even met AHCI-drivers voor
> WinXP - de boel moet wel blijven draaien.

Windows kan vreemde dingen met je hd doen. Het gebruikt ook afwijkende
id"s. Maar ga eens naar http://www.dfsee.com/dfsee/download.php en haal
de windows versie op of de Linux versie.
Dat gebruikte ik toen ik nog wel eens moeilijkheden met mijn hd had. De
moeilijkheden komen altijd van windows.
Kijk uit met het programma want je kunt er de duvel en zijn ouwemoer mee
veranderen.
Voor formeel support moet je het programma registreren en ervoor
betalen. Maar je kunt er ook zo mee naar je hd kijken en veranderen wat
nodig is zodat andere os'en je hd ook zien.

Groetend Dieter.