Onderwerp : Hard-disk onvindbaar bij installatie en bij live-cd Ubuntu 9.04

Auteur : Jan Claeys
E-mail : ubuntu op janc.be
Datum : Di Sep 8 16:14:16 BST 2009

Op zaterdag 05-09-2009 om 04:57 uur [tijdzone -0700], schreef A van
Dieren:
> Ik ben een totale nieuwkomer in de Ubuntu-wereld en wil eigenlijk
> Ubuntu 9.04 dual boot met Windows XP Prof (XP is al geinstalleerd) op
> mijn systeem installeren. Met de probeer-cd draait alles perfect, maar
> ik krijg mijn twee (fysieke) harde schijven (1 NTFS standaard, 250GB,
> 2 logische partities; 1 NTFS 160GB dynamisch geformateerd in één
> partitie) NIET te zien. Het rare is dat het eerste het beste
> USB-stickie meteen wordt herkend - mounten/ unmounten geen probleem.

Als je bedoelt dat je de inhoud ervan niet ziet vanaf de live-CD, dan is
dat standaard inderdaad zo, maar je zou die wel in Locaties --> Computer
of in GParted moeten zien.

> ASUS A8V-XE

Gokje: staat de fake raid controller van dat ding ingeschakeld?

--
Jan Claeys