Onderwerp : Hard-disk onvindbaar bij installatie en bij live-cd Ubuntu 9.04

Auteur : Niels Egberts
E-mail : niels.egberts op gmail.com
Datum : Za Sep 5 18:00:09 BST 2009

> Ik heb de stukken gelezen, maar helaas: ik krijg de boel niet aan de praat.
> Opdracht blkid geeft /dev/loop0: TYPE="squashfs" en /etc/fstab geeft of aan
> permission denied (!!!) of, met sudo, command not found.

/etc/fstab is een tekst bestandje en kan je inderdaad dus ook niet
uitvoeren. Als je hem wil bewerken doe je:
sudo pico /etc/fstab

Sudo omdat je beheerder moet zijn om het bestandje te bewerken
Pico is een handige commandline-editor. Onderin staan de opties zoals
opslaan en afsluiten merk op dat een ^ voor ctrl staat.
/etc/fstab is dus het bestandje wat je wilt openen

Ik hoop dat je hier weer wat verder mee kan komen.

Niels.