1,6 GB download voor Karmic upgrade

Niels Egberts niels.egberts op gmail.com
Za Okt 10 12:38:33 UTC 2009

2009/10/10 Kaj-Ivar van der Wijst <kaj-ivar op vanderwijst.com>
> Laatst wilde ik upgraden van Jaunty naar Karmic bèta. Eerst verander ik
> in m'n sources.list alle verwijzingen van jaunty naar karmic (sudo sed
> -i 's/jaunty/karmic/g' /etc/apt/sources.list), en open ik de
> update-manager (update-manager -d). Ik klik op 'Upgraden', wacht even
> tot hij vraagt of ik door wil gaan met het downloaden van maar liefst
> 1622 megabytes! Is dit normaal? Dit lijkt me namelijk gigantisch veel!

Het handmatig updaten van je sources.list is niet meer aan te raden.
Op http://www.ubuntu.com/testing/karmic/beta kan je lezen dat je het
beste dit kan doen:

To upgrade from Ubuntu 9.04 on a server system: install
theupdate-manager-core package if it is not already installed;
edit/etc/update-manager/release-upgrades and setPrompt=normal; launch
the upgrade tool with the commandsudo do-release-upgrade -d; and
follow the on-screen instructions.

En elk pakket dat een nieuwere versie heeft in Karmic moet opnieuw
worden gedownload, dit kan dus inderdaad snel oplopen.

Niels.