Onderwerp : .mpg bestanden geven in Ubuntu geen geluid

Auteur : Kees Verhagen
E-mail : kever op kevercat.nl
Datum : Wo Okt 28 15:42:37 GMT 2009

Op maandag 26-10-2009 om 19:32 uur [tijdzone +0100], schreef YP:

> Dus in feite heb je wel degelijk een werkend geluidsconfig, alleen heb je
> rare verschijnsels op een bepaalde mpg ?
> De vraag is dus of die mpg ook via een live-cd raar klinkt of juist niet ?
> als hij nu raar klinkt en vroeger niet, kan het toch ook zijn dat die
> bestand beschadigd is ? Waarom zouden andere files wel een correct geluid
> produceren en die bepaalde mpg niet ?
>

> Probeer een live cdtje en doe dezelfde tests, vergelijk de outputs en dan
> zie je of je echt een probleem hebt met je geinstalleerde distro:
> - als er hier en daar een pakketje ontbreekt is het rap oplosbaar
> [...]

Inmiddels ubuntu opnieuw geinstalleerd, de mediaplayers geinstalleerd
die ik wil gebruiken en de codecs. Het resultaat bleef in eerste
instantie gelijk. Ik heb toen in windows met format factory de mpg
bestanden omgezet naar mp4 en toen ubuntu weer opgestart om te kijken of
deze bestanden nu wel geluid gaven. Deze bestande gaven wel geluid maar
ik kon het niet laten om toch die mpg bestanden opnieuw te proberen en
tot mijn verbazing wilden ze nu wel geluid geven. Dus hoe het nu precies
gebeurd is weet ik dus niet maar het probleem is dus wel opgelost.

Groetjes

Kees Verhagen