Topfield sat. decoder en Ubuntu

Y P yellow.penguin op edpnet.be
Wo Okt 7 15:23:22 UTC 2009

Hoi,

ik heb geen speciale kabel voor sat decoders af te tappen, maar de female
slot van ons LiDE25 CanoScan past op de slot achteraan de sat. receiver,
en lsusb toont ook een fabrikant en product-id, nl.:
11db:1000 Topfield Co. Ltd PVR

Op een site las ik over puppy en guppy installeren maar het gaat over SuSE;
onder Ubuntu vind ik geen guppy of puppy.

doel: een .rec bestand ofzo, allez een live optreden die nog op onze
sat-rcvr hardeschijf zit recupereren.
O ja, geen usb stick die erop past, dus enkel met zo'n female usb kabel kan
ik me verbinden.
Als het helemaal verkeerd was ga ik ervan uit dat zelfs de IDs niet getoond
konden worden,
maar ik vind die device niet onder /media/* en ook niet met Gnomad2.

Of zou ik net als voor de Creative Zen mp3-speler een regeltje aan de udev
rule van libmtp toevoegen ? (ik droom!)

Y P