ssh login+BelgacomTV Sagem Communication-probleem

Geert Altena g.altena op gmail.com
Ma Okt 5 10:46:34 UTC 2009

[en nu ook naar de lijst mailen :P]

Hoi YP,

2009/10/5 Y P <yellow.penguin op edpnet.be>:

> ik zit bij een persoon die een dyndns.org account heeft met de bedoeling dat
> ik hem op afstand zou kunnen helpen door in zijn pc in te loggen;
> het lukt me echter totaal niet,
> ookal probeer ik in de sshd_config andere poorten dan 22 te openen, bv.
> 22222 of 4000 of zelfs 23 die in principe al geopend is...
>
> Dit zijn de tests die we gedaan hebben:
> vanuit zijn pc naar de mijne is ok, dan van de mijne terug naar zijne pc,
> gaat gewoon niet.

192.168.1.11 is een intern, niet-routeerbaar, IP
(http://en.wikipedia.org/wiki/Private_network). Die PC zit dus achter
een router (waarschijnlijk via NAT). Jouw eigen PC ziet alleen die
router, waarop geen SSH draait (die draait op de machine erachter).

Staat er dus in de router ingesteld dat de SSH poort word doorgestuurd
(zg. 'port forwarding') naar de machine achter de router?

Geert