Onderwerp : usb sleutel inhoud geheel wissen, hoe?

Auteur : YP
E-mail : yellow.penguin op edpnet.be
Datum : Vr Okt 23 11:30:48 BST 2009

Hallo:

On Fri, Oct 23, 2009 at 12:23:49AM +0200, Hein van Helsdingen wrote:
> Beste mensen,
> van een usb-sleutel wil ik een al geinstalleerd ubuntu-besturingssysteem
> met alle inhoud wissen om daarna de sleutel als gewoon backupgeheugen te
> kunnen gebruiken voor een ander ubuntusysteem. In de archieven van de
> mailinglijsten van Ubuntu-nl en Ubuntu-users kon ik over de afgelopen
> jaren geen informatie vinden   hoe dat moet.
> Bij het mounten van deze usb-sleutel op mijn computer wordt deze door
> het Ubuntu besturingssysteem   /media/disk   genoemd. Kan ik de sleutel
> vanaf de opdrachtregel (Toepassingen-Hulpmiddelen-Terminalvenster)
> [...]

ctrl+alt+f1 of terminal openen en sudo su worden,
dan cfdisk -a /dev/sdb  (indien sdb de usb stick is)
daar partitie wissen en heraanmaken hoe je dat wenst en volgens type dat je
wenst, ext of fat etc...
dan W om de wijzigingen weg te schrijven
en vervolgens eens terug aan de prompt
mke2fs /dev/sdb1 als je bijv. een extfs als filesystem op had gewenst.

Da's evengoed als gparted maar ik vind cfdisk nog gemakkelijk en
overzichtelijk, kwestie van smaak!

Y P