Al meer dan een week geen updates meer

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Za Okt 3 22:58:32 UTC 2009

Op zaterdag 03-10-2009 om 12:48 uur [tijdzone +0200], schreef A. Van
Roy:
> Sinds een dag of tien-veertien popt dagelijks de update manager
> tevoorschijn, met de melding dat er updates voorhanden zijn (alles
> samen worden 41 security- en 7 'recommended' updates gemeld).
> Op het ogenblik dat ik echter wil updaten, krijg ik voor elk pakket in
> kwestie de melding dat het niet kan gevonden worden.  (En inderdaad,
> op de server in kwestie blijkt het genoemde pakket inderdaad niet
> aanwezig).

Dat klinkt alsof de update-server die je gebruikt niet correct
up-to-date gebracht is.  Probeer anders eens de Nederlandse servers, of
een alternatieve server in Belgiƫ.

De "Main" server gebruiken, zoals Aart voorstelt, raad ik af.  Het is
net de bedoeling dat de meeste mensen alternatieve servers gebruiken,
anders geraakt de centrale server van Canonical veel te snel overbelast.

En de Nederlandse server is zeker in goede handen; de mensen die die
beheren gebruiken die immers zelf. ;-)

BTW: ik denk dat ik mij "AnneTanne" nog van usenet herinner, lang
geleden?  :-)

--
Jan Claeys