Onderwerp : MACOSX op linux

Auteur : Jeroen Budts
E-mail : jeroen op lightyear.be
Datum : Zo Okt 11 12:13:29 BST 2009

On 10/11/2009 10:56 AM, Koen Wybo wrote:
> Iemand vertrouwt met het gebruik van mac-programma's op linux?
> Waarschijnlijk bestaat er geen emulator als wine voor windows. Bestaat
> er een mogelijkheid om MAC OSX virtueel te draaien? En indien ja:
> welke virtualisatiesoft is hierbij aan te raden: qemu, virtualbox,
> vmware, ... ?

Ik heb een paar weken geleden gehoord dat het met VMWare mogelijk zou
moeten zijn om Mac OS X virtueel te draaien. Ik geloof dat dit echter
niet officiŽel ondersteund wordt door vmware en dat je er manueel een
paar configuratie files voor moet aanpassen. Ik meen ook dat het
volledig tegen de gebruikerslicentie van mac os x ingaat als je dit
doet. Ik heb hier zelf geen ervaring mee dus ik kan volledig fout zijn ook.

Jeroen

--
blog: http://budts.be/weblog/ - home: http://lightyear.be