Onderwerp : ssh login+BelgacomTV Sagem Communication-probleem

Auteur : Y P
E-mail : yellow.penguin op edpnet.be
Datum : Ma Okt 5 12:28:52 BST 2009

Hoi Geert, Angelo & all,

On Mon, Oct 05, 2009 at 12:46:34PM +0200, Geert Altena wrote:
> [en nu ook naar de lijst mailen :P]
>
> Hoi YP,

> 192.168.1.11 is een intern, niet-routeerbaar, IP
> (http://en.wikipedia.org/wiki/Private_network). Die PC zit dus achter
> een router (waarschijnlijk via NAT). Jouw eigen PC ziet alleen die
> router, waarop geen SSH draait (die draait op de machine erachter).
>
> Staat er dus in de router ingesteld dat de SSH poort word doorgestuurd
> (zg. 'port forwarding') naar de machine achter de router?

Ik ken het apapraat helemaal niet, heb er totaal geen ervaring mee, ik heb
een Sweex router thuis en iemand heeft die met port forwardings ingesteld;
de vraag is of dat met BelgaomTV bakjes (Sagem) ook zo simpel is om dit te
doen, laat staan dat het toegalaten is door de interne soft ?

Daar ook, graag feedback van mensen die het geval al kennen...

Bedankt voor de huitleg, ik begrijp de situatie al veel beter, dat is toch
ookal een positief punt he :-)

Y P