HELP! Toetsenbord valt uit na inloggen X

peterklaassen op quicknet.nl peterklaassen op quicknet.nl
Di Nov 10 09:46:24 UTC 2009

Kubuntu 8.04 LTS 64 bit
geheel bijgewerkte versie

na afsluiten van Kaudiocreator ben ik elke toegang via het toestenbord kwijt.
ik had deze Kauduicreator geinstalleerd omdat K3B geen CD kan rippen naar Flac.
Naast Kaudiocerator had ik ook nog enkele flac programma's geinstalleerd via Synaptic.

Het programma werkte prima totdat ik het sloot.

Wel had ik tijdens het werk 1x een scherm over iets van een toetsencombinatie te lang
ingedrukt houden.

Wat heb ik zelf gedaan:
- opnieuw opgestart zowel in de bestaande kernel als de vorige
in beide gevallen heb ik toets invoer tot en met de inlogpagina, daarna is het over.
capslock led gaat niet branden, numlock wel.
- opnieuw opgestart in recovery mode
herstellen X en dpkg geprobeerd, zonder resultaat

Er zit dus duidelijk iets fout in de aansturing van het toetsenbord onder X/
De muis werkt perfect, maar ik kan ook niet de laatst geïnstalleerde packages (welke zijn dat?)
verwijderen via synaptic aangezien in onder X geen invoer kan doen, dus ook geen wachtwoord.

Wat kan ik onder recovery mode, root doen om onder X weer een toetsenbord invoer te krijgen?

Onder X kan ik dus alles behalve toetsenbord input.
Onder systeem instellingen staat bij toetsenbord ook niets verkeerd.

HELP
Peter Klaassen