Ubuntu-NL Digest, Volume 54, Nummer 17
herman.hart
herman.hart op hccnet.nl
Ma mei 25 17:15:39 UTC 2009
Op maandag 25-05-2009 om 12:00 uur [tijdzone +0100], schreef
ubuntu-nl-request op lists.ubuntu.com:
> Stuur Ubuntu-NL mailinglijst inschrijving naar
> ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
>
> Om lid te worden of uit te schrijven via internet, bezoek
> https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
> of, via e-mail, stuur een bericht met als onderwerp of tekst het woord
> 'help' naar
> ubuntu-nl-request op lists.ubuntu.com
>
> Je kan de persoon die de lijst bijhoudt bereiken op
> ubuntu-nl-owner op lists.ubuntu.com
>
> Als je een bericht beantwoord (reply) bewerk dan je onderwerp regel zo
> dat het meer specifiek is dan "Re: Contents of Ubuntu-NL digest..."
>
>
> Onderwerpen van vandaag:
>
> 1. Re: Realbasic (Jaap Woldringh)
> 2. spam na bezoeken website waar linuxcursus wordt aangeboden
> (Gerrit de Jong)
>
>
> ----------------------------------------------------------------------
>
> Message: 1
> Date: Sun, 24 May 2009 13:28:53 +0200
> From: Jaap Woldringh <jjh.woldringh op planet.nl>
> Subject: Re: Realbasic
> To: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> Message-ID: <200905241328.54138.jjh.woldringh op planet.nl>
> Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
>
> Op Sunday 24 May 2009 08:41:44 schreef herman.hart:
> > Beste allemaal,
> >
> > Ik heb ubuntu 8.10
> > Ik heb realbasic geinstalleerd met de deb file voor Ubuntu
> > Alles liep perfect
> > Eerst heb ik het aangeklikt vanuit de downloadmap toen dat niet werkte
> > heb ik een nieuwe map, realbasic, aangemaakt daar het deb file ingezet
> > en een herinstallatie gedaan ook dit verliep perfect.
> >
> > Maar als ik op het realbasic embleem klik dan start het wel op, ik krijg
> > een opstartscherm met loading maar daarna niets meer, ik krijg geen
> > REALbasic Window Layout Editor in beeld.
> >
> > heeft een van jullie een idee wat er fout kan zijn gegaan
> >
> > Groet herman.
>
> Hallo Herman,
>
> Ik denk dat je hier op de verkeerde plaats je vraag stelt.
> Realbasic is een commercieel product, en als je er netjes voor hebt betaald,
> heb je recht op de support (ondersteuning) die ze bieden. Bovendien is er een
> user forum, waar je je vragen kunt stellen, zie onde Communities op
>
> http://www.realsoftware.com/realbasic/
>
> Ik denk dat er op dit forum maar heel weinig mensen te vinden zijn die je
> kunnen helpen :).
>
> Groeten,
>
> Jaap
>
>
>
> ------------------------------
>
> Message: 2
> Date: Mon, 25 May 2009 09:26:52 +0000
> From: Gerrit de Jong <gerrit op gyas.nl>
> Subject: spam na bezoeken website waar linuxcursus wordt aangeboden
> To: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
> Message-ID:
> <2af5fb510905250226v63da3e5ah15f2f53b8d9c1e4b op mail.gmail.com>
> Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
>
> L.S.
> Het geval:
> enige weken geleden was ik op zoek naar een online linuxcursus. Daarbij kwam
> ik o.a. de volgende website tegen; www.intelligentedu.com. Zag er goed uit
> en bood gratis cursussen aan, dus heb ik me ingeschreven met mijn e-mail
> adres. Na inloggen op de website bleek dat gratis toch behoorlijk duur en ik
> kon in hoofdzaak alleen maar links vinden naar duur te betalen prularia.
> Vanaf die dag wordt ik bedolven onder de spam (kan natuurlijk toeval zijn,
> maar toch).De spam lijkt van mijn eigen e-mail adres te komen. (Gyas wordt
> gehost door google nederland)
>
> Vraag:
> Bestaat er zoiets als een lijst met onbetrouwbare websites?
> Hoe kan iemand mijn mail adres gebruiken om spam te versturen?
> Krijgen anderen die spam ook van mijn adres?
> Wat doe ik eraan om het te laten stoppen?
> Wat is een betaalbare en goede cursus om mee te beginnen?
>
> Aangaande het laatste, ik heb van de ubuntu site wat dingen gedownload, maar
> het komt mij voor dat sommige dingen verouderd zijn, en het is allemaal ook
> bijzonder beknopt. Het lijkt mij voor een beginner handig als
> boek/cususpassen bijdistributie en versie, de algemeenheden komen
> latar wel als je eerst het
> systeem maar doorhebt. Ik heb begin jaren "80 in een blauwe maandag leren
> basic programeren en daarna een kwart eeuw geen toetsenbord meer aangeraakt.
>
> Gerrit
> -------------- next part --------------
> Er is een HTML-bijlage verwijderd...
> URL: https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20090525/62d912b1/attachment-0001.htm
>
> ------------------------------
>
> --
> Ubuntu-NL mailing list
> Ubuntu-NL op lists.ubuntu.com
> Info/Uitschrijven: https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
>
>
> Eind van Ubuntu-NL Digest, Volume 54, Nummer 17
> ***********************************************
Re: Realbasic
Jammer dat niemand mij kan (wil) helpen !
Ik weet dat realbasic intussen betaald moet worden, was voorheen vrij
voor linux systemen.
En wat maakt het uit waarvoor iemand hulp vraagt het gaat toch om ubuntu
Ik heb de trial versie en ik kan met geen mogelijkheid een vraag stellen
bij realbasic, ook niet nadat ik me heb geregistreerd.
Ik wacht nog ff af, probeer nog een keer bij realbasic
Als dat niet werkt gooi ik het er vanaf en kijk ik verder, want i.p wil
ik toch een vrij/gratis basic programma hebben, eigenlijk.
---------------------------------------------------------------------------
Re: spam na bezoeken website waar linuxcursus wordt aangeboden
Tja Gerrit dat is dubbel pech voor je
Maar je bent niet de enige, ik heb eens een cursus bij de open
universiteit gedaan (ja je leest het goed) en daar ook mijn email adres
achter gelaten, je wil niet weten hoeveel ellende ik heb gehad,
honderden mailtjes per dag.
Deze mail databasen zijn blijkbaar makkelijk aan te komen.
Eigenlijk moet men voor dit soort dingen een gratis mailaccount opgeven
hotmail, gmail, etc. Ik doe dat dus nu wel.
Groet Herman
>
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst