Geen onderwerp

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Wo mei 20 13:41:17 UTC 2009

Op Wednesday 20 May 2009 14:51:45 schreef gijs lambrechts:
> hallo ubuntu,
>
> ik heb ubuntu geinstalleerd op mijn netbook en die doet het, alleen is het
> scherm erg donker en worden niet altijd de juiste letters getypt: niet @
> maar een ander teken en ook bij een aantal andere tekens is dit zo.
>
> Als ik opstart met windows xp  dan is de scherm kleur wel goed en typt het
> ook alle letters goed.
>
> Hoe kan ik dit verhelpen? op de forums ben ik het niet tegen gekomen.
>
> b.v.d,
>
> Gijs.

> Haal meer uit je leven met Windows Live
> [...]

Wat het scherm betreft: mogelijk kan je de helderheid ervan instellen met een
functietoets. Een toets met een helder zonnetje of juist donker zonnetje
erop, of een of andere functietoets al of niet samen met Fn. Kun je het
scherm helder zetten buiten, of minder helder (en zuiniger) binnen.

Als er toetsen zijn die verkeerde tekens geven, dan moet je een ander
toetsenbord instellen. De in Nederland verkochte toetsenborden en dus ook
laptops en netbooks hebben gewoonlijk een US-keyboard, dus moet je een
VS-Engels toetsenbord instellen, liefst met dode toetsen om é en ä te kunnen
typen.

Heb je een netbook uit Engeland bijvoorbeeld, dan zou ik een UK keyboard
proberen, etc.

Jaap