scanner: kan als user niet scannen, wel sudo

sintsixtus sintsixtus op gmail.com
Ma Mrt 23 19:15:00 UTC 2009

Y P schreef:
> Hallo,
>
> mijn Canoscan LiDE25 wordt door sane-find-scanner gevonden,
> scanimage -L doet wel moeilijk, maar na een ctrl+c en herhaling van commando
> doet hij het wel en weet me vertellen dat hij een Mustek etc... is.

Bij gebruikers en groepen moet je de permissie mogelijkheden zo zetten
dat Julius Caesar ook kan scannen.  Ik weet niet waarom er zo'n ban
(vloek) op scannen rust...  Misschien kan je via scannen teksten
kopieren, en ben je zo een gevaarlijke kerel, zeiden de
antibijbelvertalers...

Marc