upgrade van Kubuntu 8.4 HH

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Wo Mrt 4 09:28:41 UTC 2009

Op Tuesday 03 March 2009 21:23:42 schreef Peter Klaassen:
> Wat is wijsheid met een redelijk data kritieke machine?
> upgraden naar 8.10 II of wachten op 9.4 JJ?
>
> --
> Peter
> Registered Linux user # 458207

Waarom wil je upgraden (vanaf 8.04 neem ik aan) op een machine waar de
gegevens zo belangrijk zijn? 8.04 is een versie die 3 jaar wordt ondersteund,
dus tot april 2011.

Tenzij er een dringende reden is (ondersteuning van nieuwe hardware) zou ik
dus liever niet upgraden.

Je kunt ook in plaats van Ubuntu de nieuwe Debian (Lenny, 5.0) kunnen
gebruiken. Debian, waarvan Ubuntu is afgeleid (lijken als twee druppel water
op elkaar) is veel en veel degelijker. Hoef je ook maar een keer te
installeren, en daarna gewoon de updates bij te houden, waarvan er veel en
veel minder zijn. Maar is niet zo STOTA (state of the art: het nieuwste van
het nieuwste).

Veel veiliger dan Ubuntu op een machine waarvan de gegevens belangrijk zijn...

Jaap