spam na bezoeken website waar linuxcursus wordt aangeboden

Martijn de Groot martijndegroot op xs4all.nl
Do Jun 11 05:57:22 UTC 2009

Een boek niet behulpzaam? Lezen is juist hartstikke handig!

Zo heb ik net even de site bekeken waar Gerrit het over heeft. Er
staat in de "privacy policy" duidelijk dat de email adressen verzameld
worden om reclame mee te versturen. Zo staat er ook dat er heel veel
reclame op de site zelf staat (de bewuste prularia?) van google ads.
Ook zag ik als je naar beneden scrollt dat je dan linkjes tegen komt
die verwijzen naar zip files. Deze zip files kun je downloaden en
uitpakken, daarin staan (in mijn geval) code en tutorials.

Sterker nog, in de "privacy policy" wordt ook een link genoemd waarmee
je je kan uitschrijven, ook wordt er gezegd dat diezelfde link met elk
email wordt meegestuurd. Hoewel ik dat laatste ook niet zou vertrouwen
i.v.m. spam, lijkt me het in dit geval wel gemeend.

Met vriendelijke groet,

Martijn (MdG)