Problemen bij versleuteld versturen en -ontvangen van email Evolution?

Ben Bridts ben op bridts.be
Do Jun 4 01:05:54 UTC 2009

On 04-06-09 02:42, Ben Bridts wrote:

> nee, gpg houdt alles ivm met pgp-sleutels bij, en zelfs als je
> dat herinstalleert zouden ze niet verloren mogen gaan.
> Natuurlijk is het wel aan te raden om je volledige private key
> ergens op te slaan als back-up. Je kan dit doen met
> 'gpg --export-secret-keys'

Ik trek mijn woorden terug. Dit moet je niet doen. Natuurlijk is
backups maken een goed idee, maar je hoeft dit niet nog ergens
apart te bewaren, op voorwaarde dat je een 'revocation
certificate' ergens apart opslaat. Als ze je back-up stelen met
een key op, hebben ze in principe alle tijd om dit wachtwoord te
kraken. Als ze echter alleen je certificaat stelen kunnen ze
alleen je key intrekken.

Hoe je zo'n certificaat maakt staat hier:
http://fedoraproject.org/wiki/DocsProject/UsingGpg/CreatingKeys#Generating_a_Revocation_Certificate

--Ben