Problemen met connectie naar adsl netwerk

Bram Verbeek bram.verbeek op gmail.com
Zo Jan 18 11:47:44 UTC 2009

Goedendag. Ik heb laatst de overstap naar 8.10 gemaakt vanuit 8.04,
beiden onder Kubuntu. Ik moest in Hardy eerder iedere keer handmatig
de dns server wijzigen, en nu onthoudt hij het in ieder geval.
Ik ben de archetypische "user" ik weet een beetje waar ik mee bezig
ben, maar vooral een beetje, als ik het niet begrijp google ik mij een
breuk, maar hier kwam ik er niet uit...

Het probleem is, als ik de manual ip instel, krijg ik geen verbinding.
(Zonder manual ip ook niet, maar dat is nooit het geval, het
broadcasten van de dns servers loopt in de soep)
Het volgende doe ik:
Manual ip
ip  192.168.1.67 (het ip wat mij bij de vorige distro werdt
toegewezen, als ik obtained kon doen zou ik dat doen)
Subnetmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.254 (het standaardadres voor een speedtouch)
DNS 194.109.104.104 (een van de xs4all dns servers)
DNS search leeg
Autoconnect aan
naam mshome (netwerknaam)

Mijn moederbord is een oude asus k8n4e deluxe, met daar dan ook een
nforce 4 chipset op en de bijbehorende Marvell Alaska 88E1111
netwerkadapter.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik verkeerd aan het doen ben? Ik
kan, op mijn oude 6.4 ide schijf, nog steeds met hardy werken, maar ik
heb eigenlijk wel hoop op de ibex om een paar kleine ergernisen op te
lossen, en natuurlijk wel opslagruimte te hebben (de sata heb ik nooit
met hardy kunnen benaderen).

Mocht ik in format dingen misgedaan hebben, vertel mij wat, dan kan ik
het beter doen.