Openen van het audio-uitvoerapparaat is mislukt

Martijn van de Streek martijn op vandestreek.net
Zo Jan 18 09:02:25 UTC 2009

De makkelijkste manier is even je PC herstarten. Anders moet je eerst
uitzoeken waar het zit. Van hoog naar laag zijn dit zo'n beetje de niveau's:

   - Pulseaudio
   - ALSA
   - Hardware

Dus eerst controleren of pulseaudio nog draait en het nog doet, anders
herstarten. Als dat het niet is, de ALSA-driver controleren, en eventueel
herladen (rmmod/modprobe), en als dat ook niet helpt is het een
hardwareprobleem en is herstarten de enige optie.

Martijn