NVIDIA

Peter Klaassen peterklaassen op quicknet.nl
Vr Jan 9 15:59:12 UTC 2009

Op Friday 09 January 2009 16:07:30 schreef u:
> Welke versie van Ubuntu gebruik je? En hoe heb je de Nvidia-driver daarop
> geinstalleerd?
>
> Runlevel heeft niks te maken met of X wel of niet opstart. Dat is een Red
> Hatisme.
>
> Martijn

Martijn,

Ik probeer heb te installeren op Kubuntu 8.04 HH AMD-64
driver opgehaald bij Asus. NVIDIA-Linux-x86_64-180.22-pkg2.run
Indien je deze runt in terminal met sudo sh
meldt het systeem dat X nog draait en uit moet.
als je uiteindelijk via recovory mode naar root gaat, waarschuwt hij
dat het runlevel op 1 staat en naar 3 moet met init of telinit 3.
Ik hoop dat je een prettiger oplossing hebt, anders ga ik voor een
andere kaart. De build-in video kaart kan namelijk mijn nieuw breedbeeld
scherm niet aan als het om 3D gaat. Met vesa draait hij verder prima.

Peter