Vraagje over SWAP-partitie

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Vr Feb 20 19:40:25 UTC 2009


Op donderdag 19-02-2009 om 21:52 uur [tijdzone +0100], schreef Ben
Bridts:
> > Google weet het waarschijnlijk wel:
> http://www.google.com/search?q=linux+swap+partition+windows
> De reactie 'niet' was ook mijn eerste reactie, maar blijkbaar zijn er
> toch een aantal howto's.

Je kan inderdaad wat "knoeien" blijkbaar, op 2 verschillende manieren...

De ene methode gebruikt een speciale pseudofilesystem-driver voor
Windows waarvan ik niet zeker ben of die bruikbaar is voor wat de
vraagsteller wil (ik zie nergens of je daar willekeurige bestanden op
kan zetten of enkel een pagefile?).

De andere methode vereist dat je voor je naar Windows terugschakelt
manueel het gebruik van de swappartitie uitschakelt en er een eerder
gemaakte kopie van een DOS/Windows bestandssysteem op terugplaatst.  Bij
het opstarten van linux moet je de partitie dan weer als linux
swappartitie "formatteren" en het swappen ernaar aanzetten (eventueel
via een script tijdens het booten).


Maar in beide gevallen ga je ooit wel een "ge-hybernate" sessie
verliezen zo (tenzij je dat nooit gebruikt).


-- 
Jan Claeys





Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst