Vraagje over SWAP-partitie

Ben Bridts ben op bridts.be
Do Feb 19 20:52:54 UTC 2009


Ik was vergeten het naar de lijst te sturen. Heb na het lezen van de andere berichten nog zelf een
beetje commentaar toegevoegd.
Ben Bridts wrote:
> Maurice Diekhorst wrote:
>> Goeiendag mede-Ubuntu-gebruikers.
>>
>>  
>>
>> Ik ben weer eens van plan om een multiboot Laptop in elkaar te gooien.
>>
>> Nu ben ik alleen van plan om mijn SWAP partitie ook in Windoos te gaan gebruiken als (10GB)sessieopslagruimte.
>>
>> Weet een van jullie toevallig hoe dat te doen is?
>>
>>  
> Google weet het waarschijnlijk wel: http://www.google.com/search?q=linux+swap+partition+windows
De reactie 'niet' was ook mijn eerste reactie, maar blijkbaar zijn er toch een aantal howto's.

> Al lijkt 10GB mij redelijk veel voor een swap-partitie. Als je plaats genoeg hebt voor 10GB swap,
> lijkt het mij niet echt nodig om dit met windows te delen. Neem gewoon een iets kleiner swap...
> (tussen de 1 en 2 keer de grootte van je RAM-geheugen. zie https://help.ubuntu.com/community/SwapFaq).
Zoals door de anderen ook opgemerkt.

> Als je verder in die FAQ leest, staat er ook hoe je een bestand als swap kunt gebruiken, Misschien
> kan dat ook handig zijn (ik heb er maar eens vluchtig over gelezen).
> 
> --Ben
> 


------------- volgend deel ------------
Een niet-tekst bijlage is gescrubt...
Naam: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Grootte: 197 bytes
Omschrijving: OpenPGP digital signature
URL : <https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20090219/fd649c57/attachment.sig>


Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst